Nakke og skuldre

Hold din krop stærk og træn med Randers Sundhedscenter! Vi har samlet nogle forslag til hjemmeøvelser på film, der viser, hvordan du bedst træner din krop.

Stående skulderløft

Stå med armene ned langs siden med en håndvægt i hver hånd. Løft skuldrene op til ørerne og hold i 3 sek. Sænk langsomt skuldrene og gentag.

(video på vej) 

Stående sidehæv

Stå lidt fremoverbøjet, og bøj let i albuerne. Hold håndvægtene ned langs siden. Løft armene ud og op, og forsøg at komme højest med albuerne og lillefingrene. Håndvægtene hæves max. 15° over horisontalplanet.

(video på vej)  

Knæ- og håndstøttende roning

Stå med tyngden fordelt på det ene ben og den ene arm. Hold håndvægten i den frie hånd og lad armen hænge tungt ned. Træk skuldrene og armen op langs siden til håndvægten er på niveau med maven. Sænk ned igen.

(video på vej) 

Maveliggende rygbøj

Lig på maven. Klem balderne sammen og løft overkroppen op fra gulvet. Hold i 3-5 sek. Sænk overkroppen og hvil tilsvarende før du gentager øvelsen.

(video på vej) 

Tilbage til overblik over øvelser