Mave og ryg

Hold din krop stærk og træn med Randers Sundhedscenter! Vi har samlet nogle forslag til hjemmeøvelser på film, der viser, hvordan du bedst træner din krop.

Planken på knæ

Lig på en måtte. Støt dig på albuerne og knæene. Hold ryggen ret som en planke under hele øvelsen.

(video på vej) 

Skrå mavemuskler

Lig på ryggen med bøjede ben. Hold den ene arm bag hovedet, og den anden lidt ud fra kroppen. Løft hovedet og overkroppen og drej i retning af det ene knæ. Lænden holdes under hele bevægelsen i gulvet. Gentag til den anden side.

(video på vej)  

Liggende rotationer af overkrop

Lig på maven med panden på måtten og bøjede albuer, så hænderne er på hver side af hovedet. Løft venstre arm, skulder og hoved op fra måtten og roter til venstre. Returnér til startstillingen og gentag til modsatte side.

(video på vej)  

Broen

Lig på ryggen, placer fodsålerne på gulvet og armene ud til siden. Vip bækkenet bagover. Aktiver den nederste og dybeste del af mavemuskulaturen, træk navlen ind og lav "flad mave". Løft bækkenet op fra gulvet til du kun ligger på skulderbladene. Sænk og løft langsomt.

(video på vej) 

Tilbage til overblik over øvelser