Ben

Hold din krop stærk og træn med Randers Sundhedscenter! Vi har samlet nogle forslag til hjemmeøvelser på film, der viser, hvordan du bedst træner din krop.

Rejse og sætte sig

Sid på en stol med armene over kors foran brystet. Bevæg overkroppen fremad og rejs dig op til stående:

(video på vej)

Stående/ben ud til siden

Stå og støt dig let til en stol. Bevæg det ene ben strakt ud til siden og lidt bagover. Overkroppen holdes ret og i ro under hele øvelsen:

(video på vej)

Siddende knæstræk 

Sid på det yderste af stolen med 90 grader i knæene. Det ene knæ strækkes og bøjes. Der kan benyttes vægtmanchet. Gentag med det andet ben.

(video på vej) 

Op på tæer

Stå bag en stol og støt med hænderne på stoleryggen. Stå op på tæerne med begge ben i et hurtigt tempo og sænk roligt ned til stående stilling igen.

(video på vej) 

Bækkenløft

Lig på ryggen med bøjede knæ. Klem balderne sammen og løft bækkenet og den nederste del af ryggen op fra underlaget. Hold i 3-5 sek. Hvil tilsvarende:

(video på vej)

Tilbage til overblik over øvelser